Czym powinna wyróżniać się skuteczna ulotka firmowa?

W czasach, gdy ulotki są powszechnie wykorzystywane przez przedsiębiorstwa w celach promocyjnych, trzeba zwracać szczególną uwagę na ich projekt. Dopiero wtedy, gdy zwróci się uwagę na wszystkie istotne kwestie, będzie można osiągnąć wszelkie korzyści wynikające z tego rodzaju marketingu.

Jak zwrócić uwagę konsumentów ulotką?

Każdego dnia tysiące osób dba o to, aby dostarczyć do naszych domów dziesiątki ulotek. To właśnie za ich pomocą firmy mają ponieść swoje zyski i zwrócić naszą uwagę. Jednak w praktyce okazuje się to nie być tak proste i oczywiste, jak mogłoby się wydawać. Przede wszystkim, dlatego że skuteczne ulotki firmowe charakteryzują się przede wszystkim odpowiednio dobraną paletą kolorystyczną, estetyką oraz przemyślanym rozłożenie elementów na niej. Dlatego też w tym celu zatrudniana jest konkretna osoba, która wie doskonale, na co zwrócić uwagę, aby osiągnąć zamierzone efekty. Poza tym trzeba zdawać sobie sprawę, że dobrze zaprojektowana ulotka może przysporzyć znacznie więcej klientów w dłuższym zakresie czasowym.

Co jest ważniejsze na ulotce: tekst czy zdjęcia?

Społeczeństwo obrazkowe, które żyje współcześnie, zapewne automatycznie odpowiedziałoby, że zdjęcia są najważniejszą częścią każdej ulotki. Jednak okazuje się, że sprawa nie jest tak prosta. Wszystko przez to, że w ostatnich czasach dominuje założenie, iż content is king. Co oznacza, że wartościowa treść staje się coraz bardziej pożądana. Jednak ważną kwestią jest to, aby nie było jej zbyt wiele, była odpowiednio umiejscowiona i przede wszystkim była całkowicie czytelna. Wartość merytoryczna również jest niezwykle istotna. W końcu współczesne społeczeństwo ciągle się gdzieś spieszy i nie ma czasu. Dlatego też marnowanie go na czytanie zbyt dużej ilości tekstu nie jest pożądane. Tym bardziej, jeśli lana jest tam woda, tylko po to, aby wypełnić jakąś przestrzeń. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest minimalizm i konkretne informacje podane na ulotce niż konieczność przebrnięcia przez stek niepotrzebnych danych.