Formaty ulotek

Format ulotki zależy przede wszystkim od tego, co zechcesz na niej umieścić. Jest ciekawym dodatkiem nadającym wyraz prezentowanej ofercie. Od formatu zależy także przestrzeń i czytelność reklamy. Jaki format sprawdzi się najlepiej w przypadku Twojej ulotki. Poniżej prezentujemy garść przydatnych informacji na ten temat.

Jakie to ma znaczenie?

Format ulotki ma wbrew pozorom duże znaczenie w przypadku projektowania ulotki. Odpowiedz sobie przede wszystkim na pytanie, czy ma to być ulotka reklamowa czy jedynie informacyjna. Zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć poprzez ulotkę – czy chcesz zapoznać grono potencjalnych odbiorców z Twoją marką i produktem, czy być może chcesz dzięki niej zdobyć nowych klientów? Odpowiedź na to pytanie, będzie miała istotny wpływ na treść oraz wygląd ulotki.

Jaki format?

Ulotki funkcjonują w wielu formatach. Małe formaty idealnie sprawdzają się jako wkładki informacyjne, bony lub małe zaproszenia. Pozwalają przekazać treść oferty, oraz zainteresować odbiorcę, a przy tym sprawdzą się również przy ograniczonym budżecie. Standardowy rozmiar małych ulotek to formaty: A5 (pół arkusza A4 – 148 x 210 mm), DL (1/3 arkusza A4 – 210 x 99 mm) lub A7 (105 x 107 mm).
Ulotki w dużym formacie oferują dużą ilość, czytelnej treści, są doskonałym wyjściem w przypadku potrzeby zamieszczenia większej niż standardowa ilość treści oraz grafiki czy zdjęć. Duże formaty stosowane są w bardzo wielu dziedzinach działalności, począwszy od kart dań w restauracjach po broszury zakładów kosmetycznych czy fryzjerskich. Standardowy rozmiar dużych ulotek to formaty: A4 (214 x 301 mm), A3 (podwójny arkusz A4 – 301 x 242 mm).

2 Komentarzy

  1. Ula

    Od lat drukuję ulotki w formacie DL na potrzeby własnej działalności i jestem zadowolona.

  2. Filip

    Dla mojej pizzerii drukowałem w formacie A5, wygląda jak wymiar kartki z zeszytu. Udało się zmieścić całkiem sporo treści.

Komentarze są zamknięte.