Jak wygląda outsourcing wydawniczy?

outsourcing wydawniczy

Wydanie własnej książki to proces dość skomplikowany, który wymaga nie tylko sporych nakładów finansowych, ale również wolnego czasu oraz specjalistycznych umiejętności. Zainteresowani takimi usługami wydawniczymi nie muszą jednak się martwić – istnieje bowiem wiele firm, które proponują swoim klientom właśnie kompleksowy outsourcing.

Outsourcing wydawniczy – co to jest?

Outsourcing to nic innego, jak dokładny i całościowy nadzór nad procesem wydawniczym stworzonej wcześniej przez klienta publikacji – zarówno w języku polskim, jak i obcym. W ramach takich projektów oferuje się między innymi:

  • redakcję językową oraz weryfikację danego tłumaczenia (w przypadku przekładu z innego języka),
  • korektę wydawniczą oraz techniczną,
  • opracowanie graficzne – zarówno okładki, jak i wszelkich wykorzystanych materiałów ilustracyjnych,
  • rzetelny skład oraz łamanie przygotowanej publikacji,
  • stworzenie plików do czytników elektronicznych,
  • druk publikacji w ustalonym wcześniej nakładzie,
  • recenzję, która zostanie stworzona przez niezależnego recenzenta.

Konieczną usługą w przygotowaniu książki do sprzedaży, jest również nadanie jej numeru ISBN. Dzięki temu będzie mogła być ona dystrybuowana w bibliotekach w całej Polsce.

 

Zlecenie outsourcingu wydawniczego – zalety

Wiele drukarni proponuje swoim klientom usługi wydawnicze, w skład których wchodzi właśnie outsourcing wydawniczy – https://coloursfactory.pl/oferta/druk-wydawniczy/. Korzystanie z takiej specjalistycznej pomocy w tym dość skomplikowanym procesie jest doskonałym pomysłem. Przede wszystkim twórca książki nie musi praktycznie niczym się martwić, gdyż przeprowadzeniem niezbędnych czynności związanych z wydaniem publikacji zajmą się specjaliści. Doskonale orientują się oni w panujących obecnie trendach na rynku wydawniczym, zatem z pewnością będą w stanie doradzić każdemu najlepsze rozwiązanie.

Koszt druku książki jest z reguły ustalany indywidualnie – zależy on głównie od czasu realizacji zlecenia, a także objętości tekstu. Zainteresowani mogą jednak korzystać z atrakcyjnych rabatów na tego typu usługi, co jest kolejną zaletą skorzystania z pomocy wybranej drukarni. Warto także wspomnieć o tym, że outsourcing wydawniczy dla danego klienta może być bezpłatnie wyceniony, zatem zainteresowany zapozna się z wszelkimi możliwymi kosztami jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

Finalny wygląd książki zależy oczywiście od samego autora, ale zatrudnieni w drukarni graficy mogą podpowiedzieć zainteresowanemu, który będzie miał problem z podjęciem decyzji. Decydując się na zlecenie outsourcingu wydawniczego wybranej firmie, warto sprawdzić nie tylko ewentualny koszt takich usług, ale również jej doświadczenie. Zdecydowanie lepszym pomysłem będzie podjęcie współpracy z drukarnią, która ma już na swoim koncie kilka publikacji. Równie istotną kwestią jest czas realizacji zamówienia, który jest – tak samo jak koszt całej usługi – ustalany indywidualnie. Zazwyczaj poszczególne czynności są wykonywane na tyle szybko, że klient może w niedługim czasie cieszyć się swoją wydaną książką.