Odpowiednia prezentacja produktu ma kluczowe znaczenie w procesie sprzedaży. Jednym z najlepszych nośników reklamy i informacji o naszych produktach są katalogi firmowe. Wiele firm przygotowując tego typu materiały reklamowe zapomina o podstawowych zasadach tworzenia ich. Źle przygotowany katalog reklamowy to nie tylko finansowa strata dla firmy, ale przede wszystkim utrata szansy na pozyskanie nowych klientów.
Dobrze zaprojektowany katalog reklamowy przede wszystkim skłoni potencjalnego klienta do zakupu danego produktu w naszej firmie, ale jednocześnie zapewni go o tym, że jesteśmy profesjonalistami, którzy dbają o każdy szczegół. Katalogi reklamowe to jeden z najbardziej pomocnych materiałów podczas negocjacji, dlatego im lepiej będzie przygotowany tym większa szansa na sukces.
Jak przygotować treści do katalogu firmowego:
- Wybór informacji – musimy pamiętać, że katalog jest przeznaczony dla klientów, a nie dla pracowników firmy. Musimy wybrać te informacje, które przydadzą się przede wszystkim klientowi i przekażą kluczowe dla niego opisy i parametry. Przygotowując katalogi reklamowe musimy myśleć o tym czego chce się z katalogu dowiedzieć nasz klient. Wszystkie informacje muszą być zaprezentowane w taki sposób, aby klient miał wrażenie, że dany produkt jest idealnie dopasowany do jego potrzeb.
- Dobór języka – innego słownictwa będziemy używać w katalogu dla klientów, a innego dla potencjalnych kontrahentów lub przyszłych partnerów biznesowych. Musimy mieć na uwadze, że zwykły klient może nie zrozumieć języka branżowego. Natomiast dużo lepiej zaprezentujemy firmę przed osobą z branży używając terminów specjalistycznych.
- Zdjęcia produktów – jest to najbardziej istotna część katalogu. Dobrze przygotowane zdjęcia oraz grafiki to połowa sukcesu. To dzięki nim potencjalny klient może zwizualizować sobie nasz produkt oraz zaplanować jego wykorzystanie w sposób dokładny i precyzyjny. Zwróćmy uwagę, aby zdjęcia były świetnej jakości, kolory były intensywne, a dobrane do nich infografiki współgrały z nimi.
- Opis korzyści – najczęściej klient zapoznaje się z katalogiem samodzielnie, bez udziału osoby z działu sprzedaży danego sklepu. Pomimo, że głównym celem katalogu jest prezentacja produktu, musimy w nim zawrzeć tekst, który zachęci klienta do kupna właśnie naszych produktów. Dobór tego typu tekstów ma kluczowe znaczenie dla procesu podejmowania decyzji. Zadbajmy o to, aby w nienachalny sposób zachęcić klienta do dalszego działania.
Katalogi firmowe to jeden z najbardziej pomocnych materiałów reklamowych. Dobrze przygotowany może w świetny sposób wpłynąć na decyzję klienta. Najważniejsze, aby był przygotowany w profesjonalny i przejrzysty sposób i wydrukowany przez dobrą drukarnię internetową.