Pocztówki jako forma reklamy

Może się wydawać, że pocztówki są już przedmiotami nieco zapomnianymi, zwłaszcza w dobie poczty elektronicznej. Wciąż jednak okazuje się, że mogą być one skuteczną i przyjazną dla klienta formą reklamy dla firm.

Wykorzystanie pocztówek

Wysyłanie pocztówek jest bardzo popularne zwłaszcza w okresie świątecznym. Wielkanoc czy Boże Narodzenie to świetna okazja na wysłanie klientom i partnerom biznesowym eleganckich spersonalizowanych kartek z kilkoma miłymi słowami na odwrocie. W okresie wakacyjnym pocztówki mogą zawierać życzenia udanego i spokojnego odpoczynku. Firmowe pocztówki mogą być także wysyłane bez szczególnej okazji – jako podziękowanie za miłą owocną współpracę lub po zakończonej transakcji.

Druk pocztówek bez tajemnic

Wielu przedsiębiorców trapią wątpliwości, na jaki nakład pocztówek się zdecydować. Prawda jest taka, że wybieranie zbyt dużych nakładów wcale się nie opłaca, bowiem niewykorzystane kartki okolicznościowe nadadzą się już tylko do śmieci. W końcu pocztówka z napisem „Wielkanoc 2017” zaraz po świętach będzie już zwyczajnie nieaktualna. Wybieranie małych nakładów daje możliwość dopasowania drukowanych wzorów pocztówek do konkretnych potrzeb i pory roku.

Na jakim papierze drukować pocztówki?

 

Do wyboru jest kilka rodzajów papieru. Można zdecydować się na standardowy, cienki błyszczący papier lub też wybrać nieco droższy, jednak bardziej wyrafinowany, papier kredowy. Dodatkowo warto zorientować się, jakie dodatkowe usługi mogą poprawić wygląd firmowych pocztówek.

Drukarnia oferuje różne efekty – lustrzane, perłowe, czy matujące – mające uczynić firmowe pocztówki jedynymi w swoim rodzaju. Dodatkowo rogi kartek mogą być zaokrąglone, co doda im lekkości i elegancji.

Projekt pocztówki jest również bardzo istotnym procesem. W końcu jej wygląd to praktycznie jedyna rzecz, która zdecyduje o tym, jak zostanie ona odebrana przez klientów. Logo firmy powinno być wyraźne i czytelne, niemniej jednak nie powinno całkiem zdominować obrazka na kartce. Najważniejsze jest, by zarówno kartka, jak i zamieszczone na niej słowa, wzbudziły w odbiorcy pozytywne uczucia i emocje.