Podstawowe cechy skutecznych folderów reklamowych

W dobie internetu i mediów społecznościowych mogłoby się wydawać, iż zdecydowana większość firm przeniesie działania reklamowe do sieci. I tak się dzieje w wielu przypadkach, gdyż trudno odmówić skuteczności nowoczesnym środkom przekazu. Jednak pomimo rozwoju nowych technologii tradycyjne działania promocyjne wcale nie tracą na wartości. Przykładem mogą być foldery reklamowe, które wciąż cieszą się dużą popularnością. I trudno się temu dziwić, gdyż dobrze wykonany folder ma wiele do zaoferowania – nie tylko przedstawia ofertę firmy w atrakcyjny sposób, ale także zachęca do skorzystania z jej produktów bądź usług. Oczywiście foldery reklamowe muszą być wykonane w odpowiedni sposób – bo tylko takie będą efektywne i skuteczne.

Folder reklamowy to niewielka książeczka (ewentualnie pojedyncza kartka), która prezentuje daną firmę i jej ofertę oraz zachęca do zakupu jej towarów lub skorzystania z jej usług. Jednak aby siła oddziaływania folderu była jak największa, to musi charakteryzować się on pewnymi podstawowymi cechami. Do głównych wyznaczników skutecznych folderów reklamowych należy zaliczyć:

    • efektowny wygląd (foldery reklamowe mają przyciągnąć wzrok potencjalnych odbiorców i dlatego powinny charakteryzować się estetyką, ciekawą grafiką, odpowiednią kompozycją i właściwym doborem elementów wizualnych; nie bez znaczenia jest także fakt, iż folder powinien być przygotowany z wysokiej jakości materiałów i wydrukowany na wysokiej klasy papierze),
    • odpowiednie treści (rzetelne, prawdziwe, oparte na hasłach, wciągające, ciekawe, klarowne, zrozumiałe i napisane prostym językiem),
    • czytelność (foldery reklamowe powinny być czytelne i zrozumiałe; dlatego też warto postawić na minimalizm i nie umieszczać w nich nadmiernej ilości słów i niezrozumiałych treści)
    • wysokiej jakości zdjęcia i grafika (folder reklamowy w głównej mierze oddziałuje na zmysł wzroku – i jako taki powinien opierać się na wyraźnych i profesjonalnie wykonanych obrazach).

Wykonując folder reklamowy warto też pamiętać o tym, aby był on poręczny. W tym przypadku warto zdecydować się na standardowe formaty – na przykład A3, A4, A5 lub A6.

Folder reklamowy skutecznie i efektywnie wspiera wszelkie działania marketingowe. A dobrze zaprojektowany i wydrukowany w profesjonalnej drukarni wzbudzi zaufanie odbiorcy i trafi w oczekiwania grupy docelowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *