Rollup – nowa forma reklamy

Roll – upy to ostatnimi czasy bardzo popularna forma drukowanej reklamy. Wyglądem przypominają zwijane w rulon rolety, których zaletą jest możliwość dowolnego dopasowania wielkościowego. Te dobrze zaprojektowane, będą cieszyły oko i przyciągały klientów, będących na prezentacji oferty firmy. Poniżej kilka najważniejszych informacji, dotyczących projektowania wydruków do rollopów oraz innych wskazówek dotyczących tych materiałów reklamowych.

Pierwszą rzeczą, nad którą powinniśmy się zastanowić się wybierając nasz roll – up, jest jego wersja. W zależności od częstotliwości wykorzystywania opisywanej reklamy, polecane są różne warianty. Jeśli produkt posłuży do jednokrotnej, lub maksymalnie kilkukrotnej ekspozycji, nie warto przepłacać. Można wybrać opcję klasyczną lub ekonomiczną, która jest wyposażona w słabszą konstrukcję i cieńsze listwy. Warianty premium i elgance, jak wskazuje sama nazwa są bardziej profesjonalne i wytrzymałe. Kasety, w których umieszczane są wydruki do rollopów, są cięższe i lepiej stabilizują maszt grafiki. 

Materiał, na którym zwykle umieszcza się wydruki do rollopów to Frontlite, Blockout lub Ferrari. Dwa pierwsze muszą być osadzone w dobrych listwach, bo mają tendencję do zwijania się po bokach, przy wyborze bardziej trwałego Ferrari nie ma tego problemu. Przy projekcie grafiki konieczne jest użycie dobrych jakościowo zdjęć, w dużej rozdzielczości i w odpowiednich kolorach. Nieumiejętna praca może popsuć cały efekt, gdyż wydruk będzie rozmazany, a hasła nieczytelne. Najważniejsze informacje umieśćmy na górze materiału, gdyż to tam w pierwszej kolejności sięga ludzki wzrok. Treści umieszczane w dolnych partiach są zwykle mniej czytelne, dlatego tą powierzchnię zarezerwujemy dla mniej istotnych informacji. Część materiału z drukiem będzie umieszczona pod listwą i nie będzie go widać, co trzeba uwzględnić już na etapie projektu. Szerokość listwy wynosi zwykle około 5 cm i właśnie tak szerokie białe pole, powinniśmy umieścić w dolnej części naszego projektu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *