Sitograficzna i fleksograficzna metoda wykonywania nadruku na torbach papierowych

Eksponowane na torbach papierowych logo firmy lub przedsiębiorstwa jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na wypromowanie siebie lub prowadzonej działalności. Zapadająca w pamięci grafika przywołuje skojarzenia, a co więcej, staje się bezpośrednim nawiązaniem do rodzaju wykonywanych usług. Niekwestionowaną zaletą toreb papierowych jest ich niezwykła różnorodność, oryginalność i niepowtarzalne wzornictwo.

Nadruk na torbach papierowych może być zaprojektowany przez profesjonalnego grafika lub przez osobę, która takich toreb papierowych potrzebuje. Jest rzeczą oczywistą, że projekt w tym ostatnim przypadku powinien być skonsultowany ze specjalistą, ponieważ daje to możliwość uzyskania cennych rad, dzięki którym efekt końcowy będzie satysfakcjonował obie strony.

Torby papierowe z nadrukiem, aby spełniały swoją utylitarną funkcję, muszą wyróżniać się wytrzymałością i eleganckim, estetycznym wykonaniem. Uzyskanie trwałego efektu zapewniają nowoczesne metody nadruku. Ich wybór jest uzależniony od szeregu czynników, takich jak wielkość nakładu, rodzaj torby papierowej oraz niuanse elementu graficznego.

Reklamowe torby papierowe mogą mieć wykonywany nadruk metodą fleksograficzną lub za pomocą metody sitograficznej.

Metodę fleksograficzną stosuje się wówczas, gdy zachodzi konieczność zadbania o szczegóły projektu. Chodzi mianowicie o grafiki z przejściami tonalnymi, grafiki charakteryzujące się dużą powierzchnią oraz wielkonakładowe projekty. Wykonywany na torbach papierowych maszynowo nadruk pozwala na zastosowanie dziesięciu kolorów. Należy liczyć się z ponoszonym jednorazowo kosztem matrycy.

Metoda sitograficzna to podstawowy sposób wykonywania nadruków na torbach papierowych. Jest stosowana w prostych nadrukach z wykorzystaniem od jednego do pięciu kolorów. Metodę sitograficzną wykorzystuje się do realizacji niskonakładowych projektów. Odbijanie nadruku jest wykonywane na gotowych torbach papierowych za pomocą farb Pantone C i U. Za każdym razem trzeba ponosić koszty kliszy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *