Szyte katalogi reklamowe – pokaż swój biznes z najlepszej strony

Obecnie większość firm do promowania swojej marki wykorzystuje internet. Ze względu na ogromną i stale rosnąca liczbę użytkowników jest to zrozumiałe, jednak nie można zapominać o tradycyjnych rozwiązaniach, które od lat skutecznie pomagają w reklamowaniu produktów czy usług. Jednym z nich są szyte katalogi reklamowe. Jak mogą pomóc w promowaniu biznesu i dlaczego należy pamiętać o dobrej jakości druku katalogów?

Czym są szyte katalogi reklamowe?

Katalogi szyte swoją formą przypominają zeszyt, broszurę lub cienką książkę. Mogą zawierać od kilku do nawet kilkudziesięciu stron. Zależy to od potrzeb danego przedsiębiorstwa oraz drukarni, w której zleca się wykonanie druku katalogów. Niektórzy mylą je z ulotkami, co jest oczywiście błędem. Te dwa narzędzia reklamowe nieco się od siebie różnią i spełniają inne zadania. Ulotka reklamowy służy przede wszystkim do zainteresowania odbiorcy, przekazania najważniejszych informacji (telefon, e-mail itp.) i złożenia potencjalnemu klientowi pewnej obietnicy. Tutaj wszystko ma być zwięzłe, krótkie i konkretne.

Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku katalogów reklamowych (https://coloursfactory.pl/katalogi-dr/). Służą one bowiem do szczegółowego zaprezentowania oferty, opisania produktów czy usług oraz dostarczenia odbiorcy innych ważnych informacji w formie merytorycznej treści. W katalogach szytych nie powinno się stosować typowych „chwytów reklamowych”, których zadaniem jest tylko nakłonienie potencjalnego klienta do zakupu, ale raczej umieszczać rzetelne dane, które będą użyteczne dla odbiorcy. Katalogi reklamowe powinny zatem zawierać:

  • wartościowe informacje na temat oferty,
  • szczegółowe opisy produktów lub usług,
  • cennik,
  • porady na temat produktu lub usługi,
  • referencje, 
  • ważne dane statystyczne na temat firmy. 

Jakie korzyści przynoszą firmie katalogi reklamowe?

Katalogi szyte przede wszystkim pozwalają potencjalnym klientom poznać dokładnie ofertę. Dzięki merytorycznym opisom otrzymują oni wartościowe informacje na temat produktów lub usług  – jest to elegancka forma komunikacji z klientami. Katalogi reklamowe przeznaczone są do darmowej dystrybucji i można dołączać je do wysyłanego zamówienia lub rozdawać na targach, czy innych wydarzeniach branżowych.

Takie działanie sprawia, że wśród odbiorców zwiększa się świadomość marki (staje się ona bardziej rozpoznawalna), a także pomaga budować profesjonalny, prestiżowy wizerunek firmy. Forma katalogów szytych kojarzy się bowiem z elegancją i luksusowymi markami. Dodatkowo druk katalogów nie jest zbyt kosztowny, dlatego na tę formę reklamy mogą pozwolić sobie nawet małe firmy, które nie działają na szeroką skalę. 

Co zrobić, aby katalog reklamowy był skuteczny? 

Skuteczność katalogów reklamowych zależy przede wszystkim od ich jakości. Jeśli mają one budować profesjonalny wizerunek marki, muszą być wykonane na najwyższym poziomie. Dotyczy to m.in. atrakcyjnego wyglądu, dobrej jakości papieru, który będzie trwały i wytrzymały, wyraźnego druku oraz profesjonalnego życia. Dlatego należy pamiętać, aby druk katalogów zlecać tylko sprawdzonym i dobrym drukarniom.