Wizytówki – dobór papieru jako ważny aspekt

Wizytówka to materiał reklamowy niezbędny każdemu przedsiębiorcy. To zwykle pierwszy materiał, z jakim klient ma kontakt. Wizytówka pełni więc niezwykle ważną rolę. Dlatego też nie można jej lekceważyć – warto dobrze zastanowić się nad koncepcją projektu, formą i materiałem użytym do jej produkcji. Niezwykle ważną kwestią jest wybór papieru.

Grubość papieru

 

Papier do wizytówek odgrywa bardzo ważną rolę. Świadczyć może o dobrym smaku i prestiżu jej właściciela. Papier może być ekskluzywny, piękny, a nawet luksusowy. Musi mieć dosyć wysoką gramaturę – minimum 350 gram. Dzięki temu wizytówka będzie bardziej wytrzymała i odporna na zagięcia rogów – pozostanie dłużej estetyczna. Cykl życia tego medium jest dosyć długi, dlatego ważne jest, aby nienaganny wygląd utrzymywał się jak najdłużej.

Rodzaje papierów ozdobnych

Do druku wizytówek wykorzystać można setki rodzajów papieru – ograniczeniem jest właściwie tylko wyobraźnia. Podstawowymi rodzajami papieru jest kreda błyszcząca lub matowa. Jednak nie trzeba ograniczać się wyłącznie do takich materiałów. Warto wybrać coś ciekawszego – coś co przykuje uwagę klienta. Papier ozdobny może mieć różne faktury i kolory. Obecnie na topie są papiery satynowe. Są one niezwykle miłe w dotyki i cechuje je delikatny blask. Nadają wizytówce elegancji i prestiżu. Popularne są również papiery perłowe, które bardzo ładnie mienią się w świetle. Szczególnie pasują do branż skierowanych głównie do kobiet. Najchętniej ostatnio wybieraną pozycją są wizytówki multiloft – składają się one z kilku warstw grubego papieru, naklejanych na siebie. Spektakularny efekt daje środkowa warstwa, która jest w kolorze kontrastującym. Wizytówka taka świetnie prezentuje się również z boku.

Faktury papierów ozdobnych

Wielką zaletą papierów ozdobnych do drukowania wizytówek jest ich faktura. Mogą one być niesamowicie gładkie i aksamitne w dotyku. Mogą być też bardziej szorstkie, wykonane z papieru przypominającego ten czerpany, popularny w dawnych czasach. Ważne jest, aby właściwie dobrać fakturę do ogólnego stylu wizytówki.